I dialog med sig selv og kunden

Store Smagedag 2010 i Danske Banks kantiner: Op til Store Smagedag mødtes 25 fagfolk fra syv kantiner i Danske Bank. Missionen var klar, der skulle udarbejdes en menu til de i alt 6.000 kunder i bankens kantiner.

De startede om eftermiddagen og skiltes først langt ud på natten - for nu skulle der eksperimenteres. Der var ingen regler men til gengæld alverdens økologiske grønsager og frugter. Det endte med en række retter for eksempel rødbedesuppe med blåbærkompot og rodfrugtchips samt sød sellericreme med mysli og bærkompot.

- Medarbejderne syntes, det var rigtig sjovt og bedre end alverdens kurser. Vi har så megen faglig ekspertise i vores store koncern, så derfor ønsker de sig flere dage af samme slags, forklarer Marianne Palner, leder af Danske Banks kantiner.

- Menuen var også en stor succes i kantinerne, og medarbejderne benyttede Store Smagedag til at komme i dialog med kunderne både på vore intranet og i kantinerne. Efter dagen holdt vi en fælles personalefest for alle kantiner, og blev enige om, at vi skal arbejde på denne måde igen - så vi glæder os allerede til næste år, smiler Marianne Palner.